mei 2015, In de serie 'Ondernemer van de Week' - van de Marketing Tribune, sprak de redactie met Wendy van Mourik. Deze marketeer uit het bedrijfsleven werd bedenker en is tegenwoordig ook eigenaar van 'De Paarse Keizerin': een leuke, stijlvolle erotische website die prikkelt en inspireert, met heldere informatie en adviezen en mooie producten. ‘Een leven lang liefhebben, dat is waar het om gaat bij DPK.'
1. Stel je zelf graag voor. Je was jarenlang werkzaam als marketeer en consultant in de financiële dienstverlening. In 2011 gooide je het roer om en startte De Paarse Keizerin. Why?
Mijn naam is Wendy van Mourik, bedenker en eigenaar van De Paarse Keizerin. Altijd in de marketing gewerkt, onder andere als marketing manager bij KPMG en Interpolis. In die hoedanigheid veel bezig met nieuwe ideeën. Kortom, leuk werk maar eigenlijk wilde ik ook altijd al zelf een nieuw idee lanceren, als zelfstandig ondernemer. Toen ik in 2011 verhuisde van Breda naar Loenen, nam ik ontslag en greep de gelegenheid aan om voor mezelf te beginnen. Het idee van De Paarse Keizerin liet toen nog wel even op zich wachten.
Dat kwam pas nadat ik op vakantie in een oude Libelle over een onderzoek naar het seksleven van mensen met langere relaties las. Uit dit onderzoek van professor Harry van de Wiel kwam naar voren dat een goed seksleven bepalend was voor het slagen van je relatie. En dat de gemiddelde Nederlandse vrouw haar seksleven maar een mager zesje gaf. Dat is niet veel, gelukkig bleken de resultaten enorm uiteen te lopen. Er werden onvoldoendes gegeven maar ook veel negens en tienen. Het verschil? Degene met de hoge cijfers staken er meer tijd en energie in. Zij maakten van het vrijen een feestje, deden moeite om het samen spannend en gevarieerd te houden. Zij praatten samen en bleven nieuwe dingen uit proberen.
Dat artikel bleef in mijn hoofd zitten. Thuis ben ik meteen op internet gaan zoeken wat er op het gebied van seksualiteit te vinden was. Vaak was dat medisch en moeilijk te lezen, of ranzig pornografisch. Dat moest beter kunnen dacht ik. Seks en erotiek horen bij liefde, intimiteit en van elkaar genieten. Dat zag ik nergens terug. Toen begon het idee zich te vormen: een leuke, stijlvolle website die prikkelt en inspireert, met heldere informatie en adviezen en een mooie producten.
2. OK, de DPK - case, wij begrepen dat deze gaat over seks, relaties en erotiek. Kun je het concept verder uitleggen?
‘Een leven lang liefhebben’, dat is waar het om gaat bij DPK. Het is een plek op internet waar erotiek en seks samengaan met liefdevolle aandacht, intimiteit en samen genieten. Je kunt er terecht als je je liefdesleven gepassioneerder, opwindender of gewoon wat leuker wilt maken. Je vindt er informatie en inspiratie, tests en adviezen, maar ook een webshop met uiteenlopende producten ‘voor een leven lang liefhebben’.
Op de site verwoorden we het zo:
"…om te blijven genieten van romantiek, intimiteit en seks zijn aandacht en vernieuwing van essentieel belang. Voor een blijvend fijn seksleven moet je samen blijven lachen, fantaseren en durven. De Paarse Keizerin is een plek die daartoe kan inspireren. Je vindt er deskundige informatie en adviezen, inspirerende verhalen, de beste erotische literatuur en een stijlvolle winkel."
We werken vanuit de overtuiging dat erotiek en seks van alle leeftijden is, dus ook belangrijk blijft als je ouder wordt. Respect staat bij ons hoog in het vaandel. We willen niet belerend zijn, maar naast onze klanten staan. Met een positieve houding, waar het kan relativerend, en soms met een knipoog.
Het gehele interview kunt u lezen op: http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/nieuws/2015/04/[onderneme…